Polish Giga Patch – “Legenda bez końca”

Nie od dziś wiadomo, że Polish Giga Patch jest wizytówką Polskiej sceny FIFA Manager. Za kilka dni premiera oznaczonego już numerkiem 3.0 największego dodatku do tej gry. W związku z tym wydarzeniem chciałbym wam opowiedzieć w kilku słowach jakie były początki dodatków. Począwszy od wersji 1.0, a skończywszy na najnowszym dziecku ukazującym się już w tym miesiącu. Jako pomysłodawca przedsięwzięcia oraz główny “projektant” bazy danych i pomniejszych elementów typy zdjęć piłkarzy, miast itd. wiem jako jeden z nielicznych co się dzieje od “kuchni” przy tworzeniu tak wielkiego dodatku. Teraz wam to opowiem…

Rok 2008 jeszcze na starym serwisie FIFAM narodził się pomysł stworzenia czegoś wielkiego do gry FIFA Manager. Wymyślając ten dodatek zainspirowały mnie łatki zagranicznych fansite’ów FIFAM wydających duże patche z ogromną ilością lig. Nasza scena co prawda dopiero raczkowała jak i ja sam, ale postanowiłem, że warto spróbować. Ówczesny administrator forum Jochen, do którego napisałem w tej sprawie przystał na pomysł i tak zaczęła się era PGP. Pierwszym takim docelowym zadaniem było zebranie teamu, który miał pomagać przy takich rzeczach jak obróbka zdjęć, zbieranie informacji itd. Mimo, że dopiero wchodziliśmy w ten wielki świat fanatyków FIFAM udało się zebrać całkiem liczną ekipę. Po przydzieleniu zadań ruszyliśmy do pracy. Ja oczywiście zająłem się bazą danych. Co prawda nie miałem jeszcze wtedy aż tak wielkiej wiedzy na temat edytora jak teraz, ale udało się zrobić całkiem niezła ligę. Po dodaniu innych elementów herbów, zdjęć piłkarzy, miast, stadionów, strojów itd. złożyliśmy go w całość. Kiedy PGP 1.0 w końcu się pojawił spodobał się szerszemu gronu użytkowników. Co prawda nie ma co go teraz porównywać do edycji 3.0, ale jak na tamte czasy był bardzo dobry. Widać było, że pomysł z dodatkiem wypalił i już myślałem o kolejnym tym razem dla FIFA Manager 09.

Prace nad PGP 2.0 odbywały się w cieniu poważnych zmian administratorskich co wiązało się także z nową odsłoną serwisu FIFAM w Polsce. Po uszeregowaniu wszystkich spraw tworzenie PGP kontynuowałem z Bartkiem. Drugą łatkę Polskiego dodatku udało nam się wydać dosyć szybciutko, co było pewnym sukcesem tym bardziej, że była mniej liczna ekipa do pomocy niż to miało miejsce przy dodatku 1.0. Niemniej jednak szybsza data premiery PGP 2.0 odbiła się na tym, że musieliśmy wydać poprawkę w wersji 2.5. Powód? Chyba oczywisty ponieważ nasz dodatek i nie boję się tego przyznać miał troszkę błędów jednak trzeba pamiętać, że większość z nich była winą samej gry. Kiedy Bart6qx znalazł rozwiązanie dla większości z nich ja ze swojej strony dodałem by wersja 2.5 posiadała jeszcze więcej lig. Po złożeniu w całość naszego najlepszego dodatku jego waga przerosła aż 1 GB! Co w przypadkach “łatek” umilających grę była to bardzo duża pojemność. Dzisiaj mogę śmiało napisać, że dzięki temu dodatkowi zagraniczne strony w tym oficjalna zajmujące się FIFA Manager doceniły nas. Już nie byliśmy “szarymi myszkami” czyhającymi na dodatki z innych fan site’ów tylko poważną marką.

Za kilka dni wyjdzie “na świat” najlepsze i największe PGP w dotychczasowej historii polskiej sceny FIFAM. Aż 32 ligi dla jednego kraju w tym mnóstwo zdjęć i innych poprawek graficznych (jak choćby nowa szata graficzna gry, zmianą którą żadna strona fanowska jeszcze nigdy się nie mogła pochwalić). Wielkość PGP 3.0 ocenia się w granicach 4-6 GB! Więcej niż sama gra! A trzeba zaznaczyć, że tegoroczna obsada teamu tworzącego dodatek była najmniejsza ze wszystkich edycji. Mimo to udało nam się go zrobić i przekonacie się za kilka dni, że będzie najlepszym PGP.

Podsumowując ostatnie dwa lata na pewno nie zaliczę ich do zmarnowanych. Wszystkie edycje PGP cieszyły się ogromną popularnością i to nie tylko na polskiej scenie. Dzięki temu dodatkowi FIFAM.Info stała się jedną z najlepszych stron fanowskich na świecie. Dopóki będzie wychodzić FIFA Manager my będziemy wydawać PGP. I z roku na rok będziemy się starać by jeszcze lepszy od swoich poprzedników.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *