Nadeszła pora piłkarskiej posuchy, w ligach europejskich nastąpiły finałowe rozstrzygnięcia, a zawodnicy udali się na (nie)zasłużony odpoczynek. W tym roku przerwa letnia jest tym bardziej dotkliwsza, gdyż nie będziemy świadkami ani Mistrzostw Świata ani Euro. Wakacje w świecie piłkarskim nie muszą jednak oznaczać dla Was rozbratu z wirtualnym futbolem. Bright Future postanowiło wyjść naprzeciw wszystkim fanom gry – dzięki usłudze Live Season będziecie już teraz mogli rozpocząć swoją przygodę w sezonie 2011/2012 z nowymi transferami.
Do tej pory funkcja Live Season pozwalała Wam cofnąć się do dowolnego momentu w bieżącym sezonie i poprowadzić wybrany zespół wykorzystując rzeczywistą aktualizację bazy danych. Tym razem możecie nieco wybiec w przyszłość, pomijając nużącą przerwę letnią i rozpocząć zmagania w sezonie 2011/2012. Aby skorzystać z powyższej propozycji potrzebujecie najnowszej aktualizacji bazy danych, aktualizacji Live Season oraz aktualizacji transferów, której dokonacie sami w edytorze postępując zgodnie ze wskazówkami producentów gry.
Aby ułatwić Wam dokonanie aktualizacji transferów letnich, producenci podali listę przeprowadzonych jak dotąd transferów w 4 największych ligach europejskich: angielskiej, hiszpańskiej, włoskiej oraz francuskiej:
Transfery – Anglia
Michael Mancienne
Chelsea -> HSV
Brad Friedel
Aston Villa -> Tottenham
James Vaughan
Everton -> Norwich
Carl Jenkinson
Charlton -> Arsenal
Felipe Caicedo
Manchester City -> Levante UD
Transfery – Włochy
Miroslav Klose
Bayern -> Lazio
Rafinha
Genua -> Bayern
Andrea Pirlo
Milan -> Juventus
Fabio Borini
Chelsea -> FC Parma
Alberto Paloschi
Genua -> Milan
Transfery – Hiszpania
Didier Zokora
Sevilla -> Trabzonspor
José Maria Callejon
Espanyol -> Real Madrid
Hamit Altintop
Bayern -> Real Madrid
Nuri Sahin
Dortmund -> Real Madrid
Juan Ángel Albín
Getafe -> Espanyol
Transfery – Francja
Aymen Abdennour
E. Sahel -> Toulouse
Morgan Amalfitano
Lorient -> Olympique Marseille
Romain Armand
Montpellier -> Clermont Foot
Camel Meriem
AC Arles -> OGC Nizza
Ludovic Baal
FC Le Mans -> RC Lens
1. Co należy zrobić?
Aby wykorzystać własną bazę danych należy w pliku user.ini dodać następującą linijkę:
IGNORE_LIVESEASON_EADATABASE = 1
Plik user.ini zlokalizowany jest w tym miejscu: …\My Documents\FIFA MANAGER 11\Config\user.ini
2. Jakiej bazy danych należy użyć jako podstawę?
Jako podstawę należy użyć najnowszą bazę danych dostępną na oficjalnej stronie gry w dziale Download. Stan powyższej bazy to 10 maj 2011, dzięki temu uwzględnia ona już wiele dokonanych transferów, aczkolwiek część umów zostało zawartych już po jej opublikowaniu. Niemniej jednak brakujące transfery mogą być łatwo dodane w edytorze zgodnie ze wskazówkami producentów.
3. W jaki sposób dodać brakujące transfery nieuwzględnione jeszcze w bazie danych?
Najpierw należy uruchomić edytor gry (EdManager.exe) oraz wybrać zawodnika, którego chcemy transferować. Kiedy naszym oczom ukaże się ekran zawodnika, przechodzimy do zakładki „Kontrakt”, gdzie w dolnej części okna widnieje opcja „Warunek rozpoczęcia”. Lista rozwijana zawiera kilka opcji, w tym opcje transferu oraz wypożyczenia.
WAŻNE: Nie wolno przenosić ręcznie zawodnika do nowego klubu – należy go pozostawić w byłym klubie. Dlaczego? Ponieważ gra FIFA Manager zawsze rozpoczyna się 1 lipca 2010 roku i w tym czasie zawodnik był w swoim starym klubie. Z tegoż powodu transfer musi być ustawiony jako transfer przyszły.
Za przykład posłuży nam Nuri Sahin. Spośród dostępnych opcji w liście rozwijanej wybieramy „Przejdzie do (w przyszłości)” i wprowadzamy następujące dane:
– Data rozpoczęcia: ustawiamy 01/07/2011 ponieważ transfer ma miejsce w przerwie letniej
– Koniec przyszłego kontraktu: w tym miejscu zawsze ustawiamy 30/06 dla odpowiedniego roku. Ponieważ kontrakt Sahina z Realem Madryt obowiązuje do 2016 roku, ustawiamy 30/06/2011
– Przejdzie do (w przyszłości): podajemy klub do którego przejdzie dany zawodnik. W naszym przykładzie wybieramy Real Madryt.
– Opłata za transfer: wprowadzamy kwotę transferu, w przypadku Sahina wynosi ona 10,000,000 €.
Poprawnie wprowadzone dane powinny wyglądać jak na screenie poniżej:
Po wprowadzeniu wszystkich transferów eksportujemy zmiany do gry klikając w przycisk „Zapisz aktualną bazę danych do gry”. Przy rozpoczęciu nowej rozgrywki w trybie Live Season wybieramy własną bazę danych, dzięki czemu będziemy grać z transferami wprowadzonymi osobiście do edytora.
Po wykonaniu powyższych czynności możecie już rozpocząć swoją rozgrywkę w nowym sezonie.