Opcje wyglądu nie zostały znacząco zmienione w zeszłym roku, jednak w tym roku wprowadzono wiele nowych cech indywidualizujących zawodników.
Nowe cechy dla wyglądu piłkarzy w grze FIFA Manager 11
Począwszy od FIFA Manager 11 użytkownik będzie miał do dyspozycji dziewięć preferencji dostosowania wyglądu piłkarza:
Twarz
Kolor skóry
Odmiana
Kolor oczu
Kolor włosów
Fryzura
Bokobrody
Broda
Kolor brody
Nie będziesz musiał już dłużej wybierać ze wcześniej zdefiniowanych obrazków np. Afrykanin17 lub Kaukaski13, teraz możesz stworzyć twarz indywidualnie każdemu piłkarzowi. FIFA Manager 11 zawiera również wszystkie cechy dotyczące twarzy z FIFA 10, co prowadzi do większej liczby możliwych odmian. Poniższa lista dokonuje porównania pomiędzy FIFA Manager 10, a jej następczynią.
FIFA Manager 10 FIFA Manager 11
Twarze 90 135
Kolor skóry / 7
Odmiana / 3
Kolor oczu / 7
Kolor włosów 5 8
Fryzura 39 98
Bokobrody / 2
Broda 6 9
Kolor brody / 5
Jak można łatwo dostrzec znacznie więcej odmian i wyborów jest teraz możliwych w porównaniu do FIFA Manager 10. Dodatkowo ulepszony został wizualny rozkład poprzez znaczące rozbudowanie obszaru Twarzy 3D, wszystkie zmiany są teraz widoczne wyraźniej.
Kolejne ulepszenie znajdziecie w zakładce Duże zdjęcie. Standardowe zdjęcie zawodnika jest również widoczne w tym miejscu. Może się to przydać twórcom dużych zdjęć, ponieważ można teraz porównać dwa wizerunki.
Chcieliśmy również uprościć edytowanie różnych cech. Jeśli będziesz chciał wybrać rodzaj fryzury, będziesz miał możliwość otworzenia oddzielnego okna (oczywiście będziesz miał nadal możliwość wyboru jak w poprzedniej wersji). W oknie tym będziesz mógł obejrzeć wszystkie fryzury oraz wybrać najbardziej pasującą do wybranej twarzy. Zdjęcie zawodnika (jeśli dostępne) zostanie wyświetlone po prawej stronie okna, ułatwiając porównanie wybranej fryzury z tą, która jest odzwierciedlona na zdjęciu piłkarza.
Wiele opcji filtru pozwoli Ci zdecydować jaką kategorię wyświetlić – czy wszystkie fryzury czy tylko długie lub krótkie włosy.
Poniżej przedstawiamy kategorie filtrów dla fryzur:
(Wszystkie)
Krótkie włosy
Średnia długość włosów
Długie włosy
Fryzury specjalne
Wygląd zawodników generowanych
Alokacja cech zawodników wygenerowanych oraz młodzieżowych również została zupełnie zmieniona. Do teraz mogło się zdarzyć, że ciemnoskóry zawodnik został wygenerowany z długimi, prostymi blond włosami. Nie było to zbyt realistyczne, zmniejszając przyjemność z grania.
Przestudiowaliśmy cechy charakterystyczne fizjonomiki światowej populacji oraz przeanalizowaliśmy statystyki w celu realokacji cech w naszym edytorze. Jesteśmy teraz w stanie określić rodzaje twarzy oraz przypisać je konkretnym krajom z pomocą realistycznej formuły alokacji.
Mamy zatem w sumie 11 typów:
Afrykanin 1
Afrykanin 2
Arab 1
Arab 2
Azjata
Hindus
Latynos
Wschodnia Europa Ciemny
Wschodnia Europa Jasny
Zachodnia Europa Ciemny
Zachodnia Europa Jasny
Każdy typ ma zdefiniowaną grupę cech, które komputer może użyć do generowania zawodników. Każdy z 11 typów ma domyślną gamę cech dla Twarzy, Koloru Skóry, Odmiany, Koloru Oczu, Koloru Włosów, Fryzury, Bokobrodów, Brody oraz Koloru Brody. Prawdopodobieństwo tych cech jest również ustawione. Krótkie włosy, które są obecnie w modzie są bardziej powszechne niż włosy długie lub kucyki; prawdopodobieństwo wystąpienia łysiny lub krótkich włosów u ciemnoskórych piłkarzy jest dużo większe niż np. dredów.
Zawodnicy rzadziej mają brodę. (Typ jasnego zachodnio-europejczyka nie będzie posiadał brody w 80,8% przypadków, 4,6% zawodników natomiast będzie posiadało lekki zarost). Dla przykładu, twarz jasnego zachodnio-europejczyka składa się z koloru skóry 1 oraz 2, wszystkich kolorów włosów blond, 43 twarzy oraz 70 fryzur. Taki rodzaj twarzy jest typowy dla Szwecji, prawdopodobieństwo pojawienia się tego typu w Szwecji to 60,6%, typu ciemnego zachodnio-europejczyka – 31,8%, natomiast ciemnego i jasnego wschodnio-europejczyka – 3,8% (dla obu typów).
Brzmi to bardzo radykalnie, jednak różnica w realizmie będzie dość dobrze widoczna w grze.
Na podstawie materiałow udostępnionych przez studio Bright Future © 2010 Electronic Arts GmbH | Tłumaczenie: Kily | www.FIFAM.info | Wszystkie prawa zastrzeżone