Ostatni etap produkcji gry FIFA Manager 12 został niemalże ukończony, jeszcze tylko jeden tydzień został przewidziany na implementację funkcji, po czym nastąpi faza testowania produktu – tymi słowami przywitał nas Gerald Köhler, główny projektant gry, w swoim czerwcowym wpisie blogowym.
Gerald tradycyjnie odniósł się do najnowszego dzieła studia Bright Future, ujawniając nam kolejne informacje odnośnie nadchodzącej edycji gry FIFA Manager. Jednym z ważniejszych obszarów gry, nad którym pracowano w przeciągu ostatnich tygodni, była kwestia rozwoju zawodnika. Głównym celem w tej materii było stanowcze spowolnienie rozwoju zawodnika, co w efekcie ma skutkować wyższym poziomem trudności gry. Wszelkie dobrze znane tricki mające na celu zwiększenie rozwoju zawodnika np. poprzez wykorzystanie drużyny rezerw, zostały utrudnione lub wyłączone. Liczba piłkarzy z samego topu mnożących się w krótkim czasie w klubach prowadzonych przez komputer, została również zmniejszona.
Kolejną ważną kwestią było podejście do problemu generowania nowych zawodników. Zaimplementowany został sztywny zestaw reguł dla połączonych atrybutów takich jak prędkość i przyspieszenie. Wprowadzono również dodatkowe zasady odnoszące się do wzrostu piłkarzy, jeśli dany zawodnik jest na przykład bramkarzem lub środkowym obrońcą.
Nowym obszarem gry FIFA Manager 12 są klubowicze, którzy będą figurować w informacjach o klubie i będzie można na nich wpływać bezpośrednio poprzez różne wydarzenia. Ogromne kampanie, transfery oraz inne scenariusze aktywnie wpływają na twoją bazę fanów, a także powodują znaczące dochody na koniec każdego roku budżetowego.
Wprowadzono również nowe możliwości zatrudnienia dla zawodników kończących swoją profesjonalną karierę piłkarską. Po zawieszeniu butów na przysłowiowy kołek, wielu zawodników rozpocznie w swoim życiu kolejną pracę mając do dyspozycji wiele opcji. Będzie można to dostrzec na ekranie informacji o zawodniku lub ekranie statystyk.
Pewnych zmian dokonano też w zakresie wywiadów. Pytania będą teraz bardziej skupiały się na bieżących wydarzeniach ze świata futbolu.
Na zakończenie czerwcowego bloga Gerald podsumował kampanię „Twoja Funkcja”, a także wyraził swoje zadowolenie z jej przebiegu dziękując wszystkim fanom za uczestnictwo w tej inicjatywie. Poniżej lista wszystkich funkcji fanowskich z podziałem na sondy:
Sonda 1
Pokaż „Postęp treningowy” (ukończone)
Zatrzymywanie „Krótkiej listy” (ukończone)
Sonda 2
Wniosek o bycie gospodarzem finału Pucharu Europy
Sonda 3
Trwała utarta morale źle opłacanych zawodników (ukończone)
Pokaż postęp doświadczenia (ukończone)
Sonda 4
Zbuduj nowy stadion (ukończone)
Osiągnięcia managera (ukończone)
Sonda 5
Ostatnie 24 godziny okienka transferowego (ukończone)
Natychmiastowe obliczania (ukończone)
Sonda 6
Dzień testowy (prawie ukończone)
Sonda 7
Rozmowa przed każdym meczem (design i grafika ukończone, programowanie rozpocznie się niebawem)