Pierwsze screeny z gry FIFA Manager 12 zostały opublikowane prawie dwa tygodnie temu, najwyższa pora zatem aby zapoznać się ze szczegółami odnoszącymi się do tego, co zostało na nich zaprezentowane. Producenci gry opublikowali dzisiaj szczegółowy opis pierwszych 12 screenów, w dzisiejszym newsie dowiecie się czegoś więcej na temat Rozmów Przedmeczowych, Narzędzia do Analizy Składu oraz Osiągnięć Menadżera.
Rozmowy Przedmeczowe
Ta nowa funkcja dotyczy poszukiwania właściwej motywacji dla piłkarzy przed meczem. Zasadniczo zawodnicy zyskują morale po udzieleniu mowy. Mamy do wyboru wiele różnorodnych przemów o różnej mocy (intensywności). Jednakże brane są również pod uwagę aktualny występ drużyny oraz wynik spotkania. Jeśli wszystko przebiegnie gładko, morale zawodników pozostaną na wyższym poziomie niż przed meczem, jeśli jednak przegrają mecz, ich morale spadną do poziomu niższego niż przed spotkaniem. Szczegółowa pomeczowa analiza jest również częścią tej funkcji, dzięki czemu będziemy wiedzieć co poszło nie tak i dlaczego.
Aby udzielić przemowy potrzebujemy specjalnych punktów tzw. „Speech Points”. Ich ilość zależy od poziomu menadżera. Im bardziej doświadczony menadżer, tym więcej punktów ma do dyspozycji. To dodaje dodatkowej wagi do poziomu menadżera, co jest również ważne podczas negocjacji z zawodnikami oraz podczas poszukiwania nowego klubu. Więcej informacji na ten temat zostanie opublikowanych w późniejszym czasie.
W miarę upływu czasu użyte punktu będą powracać, będziemy je odzyskiwać tym szybciej im bardziej owocne będą nasze przemowy.
Zasadniczo możemy wybierać z 9 przemówień przed meczem. W sumie w grze zaimplementowano 40 różnych przemówień.
Powyższa funkcja rozmów przedmeczowych jest opcjonalna, można ją dezaktywować.
Skład oraz Osiągnięcia menadżera
Po bliższym przejrzeniu się screenowi, możemy od razy dostrzec kilka zmian. Po pierwsze, na samej górze widoczny jest symbol „Zaproszeni na mecz towarzyski”, co stanowi nową funkcję w grze. W FIFA Manager 12 można zaprosić każdy klub na rozegranie meczu towarzyskiego, przy czym odpowiedź uzyskujemy w krótkim odstępie czasu.
Kolejne nowości dotyczą ekranu składu. Na boisku widoczne są nowe miniaturki koszulek piłkarskich, które teraz mają bardziej rzeczywisty wygląd. Samo boisko natomiast zostało powiększona tak aby zapobiec nakładaniu się na siebie tekstu. Co więcej zaimplementowano również małe menu kontekstowe, dzięki któremu możemy wybierać różne opcje wyświetlania na ekranie składu.
Ostatnią nową funkcją zaprezentowaną na powyższym screenie są „Osiągnięcia Menadżera”. Dzięki tym osiągnięciom zyskujemy punkty bonusowe, które w konsekwencji zwiększają poziom menadżera oraz dodają kolejne punkty do wykorzystania podczas „Rozmów Przedmeczowych”. Osiągnięcia podzielone są na 5 grup (+ różne), każda z grup zawiera natomiast zadania w pięciu poziomach trudności. 40 misji można osiągnąć bezpośrednio od samego początku, kolejne pojawią się w późniejszym przebiegu gry.
Analiza Składu
Analiza Składu to narzędzie menadżera, z którego można skorzystać w dowolnym czasie. W bardzo czytelny sposób pokazuje, które części składu należy poprawić. Kolor zielony wskazuje pozycje, które są należycie reprezentowane w drużynie, kolor żółty oznacza średnią jakość, pomarańczowy wskazuje na problemy, podczas gry kolor czerwony oznacza, iż powinniśmy jak najszybciej poszukać wzmocnień na danej pozycji. Producenci gry twierdzą, iż narzędzie analizy składu funkcjonuje tak dobrze, że polecają je nie tylko fanom gry, ale również prawdziwym menadżerom szukającym słabych punktów w swoim drużynach.
Jutro opis kolejnych screenów, poznacie kilka detali na temat Piramidy Sponsorów, nowych Nakładek w Trybie 3D oraz nowego Okrągłego Menu w tymże trybie.