Gerald Köhler przedstawił ostatnie w tym roku informacje dotyczące gry FIFA Manager 12. Zbyt wiele nam w ostatnim blogu nie przekazał, niemniej warto odnotować fakt, iż producenci sprawili sobie tzw. Automatyczny System Kontrolny. Dla fanów serii ów narzędzie nie powinno być przedmiotem szczególnego zainteresowania, jego głównym zadaniem ma być ułatwienie pracy programistom studia BF. ASK będzie przydatny w procesie rozwoju gry, a jego rola będzie ograniczała się do kontroli każdej kolejnej wersji gry (zwanej jako build) pojawiającej się w fazie produkcji. To niewielkie narzędzie będzie sprawdzało dany build pod względem poprawności przynajmniej na poziomie podstawowym oraz określało czy dana wersja gry może być przekazana do zespołu odpowiedzialnego za jej testowanie. Jak zapewniają producenci, to narzędzie przyczyni się w dużym stopniu do uproszczenia procedury testowania w przyszłym roku.
W dalszej części bloga Gerald Köhler odnosi się do narzędzia analiz struktury składu. Poza analizą słabych i mocnych stron drużyny, narzędzie to oferować będzie również propozycje dotyczące zakupów, wypożyczeń, czy też negocjacji kontraktów strategicznych. Powyższa funkcja została zaprojektowana z myślą o poprawie sztucznej inteligencji komputera, aczkolwiek okazała się być bardzo przydatna do własnego wykorzystania i zostanie udostępniona również graczom.
W ostatnim tygodniu spędzono wiele czasu nad poprawianiem trybu tekstowego, natomiast zespół odpowiedzialny za projektowanie gry skupiony był na sekcji budynków klubowych, rynku transferowym, finansach oraz trybie 3D.
Na kolejne wieści od producentów pozostaje czekać do nowego roku.